Jak wykorzystać telefonię internetową w Call Center?

Rozwiązaniem idealnym w przypadku firm takich jak Call Center jest zainstalowanie bramki VoIP i połączenie jej z wieloma telefonami. Wtedy pracownicy mogą całkowicie za darmo rozmawiać przez wiele godzin z potencjalnymi klientami. To najbardziej popularne rozwiązanie dla firm, których działalność polega na całodziennym wykonywaniu połączeń. W najbliższym czasie zapewne popularność takich urządzeń i rozwiązań jak VoIP będzie wzrastać, zarówno kosztem dużych operatorów komórkowych, jak również operatorów sieci stacjonarnych. To prawdopodobnie szybko się nie zmieni, bowiem koszt takich urządzeń oraz abonamentów jest niezwykle niski, przez co wielu, również prywatnych klientów, zaczyna się zastanawiać nad takimi rozwiązaniami.

Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem stają się centralki wirtualne. Wszystkie funkcje centralki konfigurowane są online, a pracownicy Call Center otrzymują tylko telefony IP podłączane bezpośrednio do Internetu. Wiele wskazuje na to, że niebawem centralki wirtualne zastąpią centrale tradycyjne.